050-6497443

לייעוץ ותאום תורים

ממחלה להחלמה - כוח הריפוי שבהבנת הגורם הרגשי לכל מחלה

ממחלה להחלמה - הכוח לריפוי בהבנת הגורם

המציאות מוכיחה כי התבוננות על הגורמים הרגשיים של המחלה שפקדה את גופו של האדם, מולידה תובנות נפלאות שבכוחן לפוגג במידה ניכרת את הופעת המחלה על כל הסימפטומים שלה. אם אדם התבונן, הבין וגם יצר שינוי תפיסת חיים בעולמו, מגדיל מאוד את הסיכויים לריפוי מלא המוגדר ברפואה כ”נס רפואי” או “ריפוי ספונטאני”, כפי שקרה לאנשים רבים. זו כמובן אינה הבטחה, שכן יש שהשינוי אינו יכול להיעשות בחיים אלו מסיבות שונות. אך בהחלט שווה לנסות. אין מה להפסיד. זוהי הדרך בה האדם יכול להפעיל כוחות ריפוי עליונים ולהיפתח בתדר אל ה”רופא כל בשר ומפליא לעשות” 

כפי שלכל פסוק בתורה יש ארבע רמות הבנה – פשט, רמז, דרש וסוד (פרד”ס) כך גם לכל מחלה, מכל סוג, יש את ארבעה רבדים: רובד הפשט המתבטא כסימפטומים הגופניים / הנפשיים, רובד הרמז שהוא הגורם הפיזיולוגי למחלה כמו וירוסים, חיידקים, הורמונים וכו’. רובד הדרש שהוא הרובד הרגשי- נפשי למחלה מ-9 חודשים לפני ההתעברות ועד להווה. ורובד הסוד שהוא הגורם למחלה שמקורו בטראומות שקרו לדורות הקודמים במשפחה (דנ”א רוחני) ו/או אירועים מהגלגולים הקודמים. 

בעשרים וחמש שנות הטיפול שלי בנשים (וגם קצת גברים) נתקלתי במגוון רחב של דעות של אנשים חולים על מחלתם. בקצה אחד של הקשת שמעתי אנשים חולים המנותקים לחלוטין ממהות המחלה, הם לא מאמינים שיש סיבה עמוקה כלשהי למחלתם. המחלה שלהם נחווית על ידם כמקרה, חוסר מזל או סבירות סטטיסטית רפואית.  בקצה השני של הקשת פגשתי אנשים חולים שקיבלו את המחלה כסיכוי לרפא כאבים עמוקים. הם הקשיבו למסר של המחלה ועל ידי תודעה וגישה הוליסטית ריפאו את מחלתם. בין הקצוות מצויים אנשים חולים עם מגוון משתנה של הבנה לגבי המסר של המחלה שלהם לגביהם והשימוש בכוח תת המודע שלהם לריפוי.  אותי ריתקה העובדה החוזרת אינספור פעמים - הרבה מעל הסטטיסטיקה - אותם המקרים  בהם אנשים הצליחו בריפוי עצמי ע"י תובנות שקיבלו אחרי הקשבה לסיפור האישי שבאה לספר המחלה שלהם. לכן חקרתי ולמדתי על מחקרים של רופאים רבים, החיים מחוץ לקופסא, וגיבו ממצאי ריפוי של מגוון מחלות בממצאים מדעיים, כך שנמצאו מכנות משותפים של רובד רגשי-נפשי לכל מיני סוגים של מחלות. 
בעידן שלנו כבר קיימים מחקרים רפואיים רבים. כאן אציין את העיקריים ביניהם

יעקב : הגישה ההוליסטית לריפוי

הרפואה ההוליסטית לכל סוגיה, מלכתחילה מתייחסת אל האדם כמכלול אחד וניגשת לטפל בו זמנית בסטרס ובסימפטומים הפיזיים כדבר אחד שאינו נפרד. במקורות ידוע המשפט: "כמו בעליונים (בעולם הרגשי-נפשי של האדם) כך בתחתונים (הסימפטומים הפיזיים בגוף הבשר ודם) הגישה ההוליסטית אינה מספקת תרופה סימפטומטית בלבד כמו משחה לבעיית עור, כדור לכאב ראש ואנטיביוטיקה למחלות חוזרות של ילדים לדוגמא. הגישה ההוליסטית לריפוי תתאים טיפול גם לסיבה הרגשית לבעיה הפיזית וגם לסימפטום הפיזי עצמו באופן משולב. לדוגמא: בעיית עור שהתפרצה לאחר פיטורין, כאב ראש בגלל חוסר איזון רגשי והורמונלי, ומחלות חוזרות לילד שנולד לו לאחרונה אחות קטנה. המענה ההוליסטי משחרר את האדם מהמתח הנפשי כך שהמתח לא יתורגם עוד לכדי סימפטומים פיזיים.

עשיו: הגישה החומרית לריפוי

החומר הוא העיקר, ללא תכלית. מה שקיים הוא מה שנראה במעבדה בלבד !! הריפוי הוא כאשר נעלם סימפטום מאיבר בגוף, ולכל סימפטום יש "ריפוי" עבורו, בלי קשר לשאר הסימפטומים בגוף.

בעשור השנים האחרונות, הרפואה הקונבנציונלית, על אף התייחסותה הסימפטומטית אל האדם ומלחותיו, גם היא מעידה כי מתח נפשי הנו גורם עיקרי להיווצרותן של מחלות רבות, שהרי המתח הנפשי משחרר הורמוני סטרס, אשר בין היתר, מחלישים את מערכת החיסון. כמו כן, אנו פוגשים ביותר ויותר תופעות רפואיות ורופאים המעידים כי הגורם למחלות רבות הוא פסיכוסומטי. אסטמה, בעיות עור, כאבי בטן ועוד תופעות ומחלות רבות, נחשבות כיום בעיני הרפואה הקונבנציונלית כפסיכוסומטיים, כלומר: מחלות בעלות גורם רגשי - נפשי , המתפרצות יותר, כאשר המתח הנפשי והסטרס מתגברים.

הגורמים הרגשיים למחלות לפי הקבלה והחסידות

הקבלה בספר הזוהר והספר הנסתר, לוקחים את הלומד אל הפנימיות העמוקה ביותר של סודות הבריאה, כפי שנכתבו בתורה כפשט. בין היתר מוסברת שם המשמעות הרוחנית של כל איבר בגוף, תוך שימוש בשפת ארבעת היסודות - אוויר, אש, מים ואדמה. שפת היסודות יחד עם התובנה הרוחנית לגבי כל איבר בגוף, וכל מצב בריאותי . (לדוגמא - דלקת היא יסוד האש) , מגלים לנו הלכה למעשה, את המהות הנפשית הגורמת לכל תופעה גופנית. קראי עוד

הגורמים הרגשיים למחלות לפי ד"ר האמר

עד להתגבשות שיטת הריפוי - ריקול הילינג

נננ

הגורמים הרגשיים למחלות: ד"ר כריסטיאן נורת'רופ

"גופה של אישה תבונתה של אישה"

ד"ר נורת'רופ היא גניקולוגית בכירה, שעבדה עם מאות נשים בענייני פוריות, גניקולוגיה, לידות והפלות בגישה קונבנציונלית כרופאה, ובמקביל שילבה בעבודת הריפוי שעשתה טכניקות הוליסטיות כגון תזונה, מודעות לכאב רגשי שנושאות נשים בכלל והמטופלת שלה בפרט, הנמצא ברחם, בשחלות וכו'. שחלקם הועברו אלינו הנשים, מנשים שחיו בדורות הקודמים. "אשת חיל מי ימצא" - ד"ר נורת'רופ בעבודה מתייחסת לטבע הנשי לפיו כבר בגופה של התינוקת יש מיליוני ביציות שלימים רק אחדות מהן יופרו ויהפכו לבני אדם. מה שאומר שכל אחת מאתנו היתה כביצית ברחם אמה, כשזו עדיין היתה ברחם אמה כעובר... לכן הביצית הנשית נושאת איתה תובנות על החיים בכלל , ומהדורות הקודמים בפרט, המשפיעים על האמונות שלנו ודפוסי החשיבה שלנו כנשים בעולם גברי

הגורמים הרגשיים למחלות: רופאים ומטפלים נוספים

ותורות ריפוי אלטרנטיביות יעילות

נננ

הגורמים הרגשיים למחלות במערכות הגוף השונות

הגורמים הרגשיים למחלות לפי מערכות הגוף השונות עניין ידוע הוא, גם ברפואה הקונבנציונלית ובוודאי ברפואה ההוליסטית, שלכל מחלה או תופעה של סימפטומים גופניים יש רקע רגשי-נפשי קודם, שגרם לה. הרפואה הקונבנציונלית נותנת לגורם הרגשי – נפשי לכל מחלה את הכותרת הכוללת : “פסיכוסומטיקה” ו”סטרס” מבלי לפרט מעבר לכך. לעומתה, הרפואה המשלימה יודעת כיום לשייך כל מחלה כמעט, לגורם הרגשי-נפשי הספציפי שקדם לה. והמעניין הוא שעל פי רוב שיוך זה קיבל תוקף מרופאים

קראי עוד »

סודות ריפוי בתורת הסוד – הקבלה והחסידות

סודות ריפוי בקבלה ובחסידות מקורות: תודה רבה למורי ד”ר חיים רוזנטל על התוספת החשובה שהוסיף ללימודי ההומיאופתיה הקלאסית שלמדתי בבית ספרו, והיא תוספת הבנת החולי והריפוי לפי שיטת ארבעת היסודות. כמו כן תודה לרב יצחק גינזבורג על ספרו “גוף-נפש ונשמה – קבלה ואפואה” המסביר לנו את הסודות לריפוי המצויים בתורת הנסתר שבתורה.  רבי נחמן והבעל שם טוב אמרו: ייטב לו לאדם חולה לעסוק בהבנת הענינים הרוחנים הקשורים לאיבריו החולים, בזמן תהליך ההבראה.

קראי עוד »

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר זמן לריפוי - לימור אבירז המרכז לטיפול בבעיות נלוות לאוטיזם

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Scroll to Top
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× פניה מהירה