050-6497443

לייעוץ ותאום תורים

חיזוק משמעותי למערכת החיסון

לחזק את מערכת החיסון זה הרבה יותר מלקחת ויטמין C לצינון

הצצה על מערכת החיסון הגופנית והנפשית

האסוציאציה הראשונה שעולה לרוב האנשים כשמדברים על מערכת החיסון היא מולטיויטמינים וויטמין סי לצינון, או ויטמין D לשפעת.  חשוב לדעת שמערכת החיסון פועלת כל הזמן, וכשהיא חזקה היא מתמודדת בכל רגע עם מזיקים מן החוץ כמו חיידקים, פראזיטים, פטריות ווירוסים, וכן עם אויבים מבפנים כמו תאים סרטניים. לעיתים מערכת החיסון כה חלשה שהיא מבלבלת בין ה”עצמי” לבין “האויב” ומתקיפה את הגוף עצמו, כפי שמוכר לנו במחלות אוטואימיוניות שונות. 

כשאנו חולים, בכל מחלה שהיא, קלה כקשה – זה תמיד בגלל שקודם לכן מערכת החיסון נחלשה. מעניין לדעת כי בתרבויות קדומות היה נהוג במזרח הרחוק, לשלם לרופא כל עוד האדם בריא. כלומר, כל עוד המרפא ידע לשמור על מערכת החיסון חזקה ומתפקדת היטב. כשהאדם נעשה חולה, נכשל הרופא בלשמור על חוסן מערכת החיסון, ועל כן לא מגיע לו תשלום. בדיוק ההיפך מתפיסת המערב,לפיה נהוג להתייחס לבריאות רק בזמן מחלה. 

לימור אבירז בטיפוליה השונים, מייחסת לבריאותה של מערכת החיסון את היכולת האישית-נפשית של האישה לומר לא!! היכות להבדיל מי בחיינו הוא אויב ומי אוהב, מה שמתחת לכיסויי התחפושות (גם אם התחפושת היא של בן/בת משפחה קרובים). מערכת חיסון תקינה יכולה להתקיים רק אם יש איזון בחיים האישיים בין הנתינה של האישה כלפי חוץ לבין היכולת שלה לקבל לעצמה. (מה שנכון עבור נשים נכון גם כלפי תינוקות וילדים, שכן הם מושפעים מהאמא עוד מהרחם ואפילו לפני כן)

מערכת החיסון והחוסן הנפשי

הרפואה ההוליסטית לסוגיה מבוססת על העובדה שיש קשר אדוק בין הנפש-רגש לגוף הפיזי. לפיכך טיפולי רפואה משלימה לסוגיהם תמיד ישאלו מה קרה בחייה ונפשה של המטופלת לפני פרוץ המחלה. בהומיאופתיה קלאסית נקרא הגורם הנפשי המערער, לפני שהופיעה המחלה, כסוג של גורם משלהב, שהחליש את הנפש, מרכז העצבים הגיב ומערכת החיסון נחלשה. לכך אינספור דוגמאות. 

כמו ההומיאופתיה שנוצרה ע”י רופא גרמני שלא היה מסופק משיטות הטיפול הקונבנציונלי בזמנו, כך גם הרפואה הגרמנית החדשה, וממנה הריקול הילינג, מצאו הקשרים מוחיים, המתועדים ע”י הרופאים החוקרים ע”י סיטי מוח, בין הפתולוגיות הגופניות השונות, לבין אירוע רגשי משותף לכל החולים במחלה, שקרה להם לפני שחלו. לדוגמא: מצאו כי סרטן השד או סרטן האשכים קשור לאבדן או דאגה קיצונית לילד… מחלות עור שונות קשורות לפרידה מכאיבה וכדומה

ניתן להעשיר את הידע שהצטבר בעשורים האחרונים, אודות הגורמים הרגשיים למחלות והמנגנון הביולוגי שעומד מאחורי זה בספרים: “פירמידת הבריאות/ ז’ילבר רנו, הביולוגיה של האמונה/ ברוס ה. ליפטון, ועוד

המנגנון הביולוגי לפיו סטרס מחליש את מערכת החיסון

מבחינה רפואית קונבנציונלית נטו, הוכח כיצד פועל המנגנון הזה (לפחות בחלקו), הקושר בין מתח נפשי רב לבין החלשות מערכת החיסון.  

במצב של מתח נפשי (stress) נשלחים מסרים מהמוח אל בלוטות יתרת הכיליה (בלוטת האדרנל). בתגובה למסרי אלו, מפרישה בלוטת האדרנל הורמוני דחק כמו קורטיזול, אדרנלין וכו’. הורמונים אלו גורמים לגוף להעלות דופק, להזיע, לשחרר הרבה סוכר לדם וכו’.. זהו מנגנון ביולוגי הישרדותי קדום הנועד להגן עלינו במצב שבו אריה נכנס לחדר, או שיורים עלינו וצריך לברוח. 

כשהורמוני דחק מופרשים בכמות גבוהה לאורך זמן, הם עלולים, בין השאר, להחליש ולדכא את התגובה ההגנתית של נוגדני ותאי המערכת החיסונית וכתוצאה מכך, הגוף פחות עמיד למחלות מבחוץ ומבפנים. 

השפעת השינה על תפקוד מערכת החיסון

מכירות את הביטוי “שנת יופי?” ובכן מסתבר שלא רק היופי תלוי בשינה. גם תפקודה של מערכת החיסון תלוי בשינה טובה. איך זה עובד? המוח, בין היתר, שולח מסרים ישירות אל התאים והרקמות של המערכת החיסונית, באמצעות סיבי עצב המתקשרים אליהם.בהתאם למידה של המתח המצטבר בגוף. 

שינה טובה ומספקת, מפחיתה מתח !! וכתוצאה מכך, מפחיתה את כל התוצאות הפיזיופתולוגיות הנובעות ממתח מוגבר. שינה טובה גם גורמת להפרשה מאוזנת יותר של מתווכים דלקתיים של מערכת החיסון, שהפרשה משובשת שלהם עלולה לפגוע בפעילות החיסונית התקינה. 

מחקרים מראים, שחסך בשינה טובה מחליש תגובות חיסוניות הגנתיות, מה שמותיר את הגוף ללא הגנה מול גורמי מחלה שונים, מה שגורם להופעתן של מחלות, בייחוד מחלות זיהומיות.

מהי שינה טובה? 

לא כל שינה היא שינה טובה המועילה למערכת החיסון. לדוגמא אנשים דכאוניים ישנים שעות רבות, אך שינה זו לא מיטיבה איתם. שינה טובה מורכבת ממספר שעות השינה ברצף (6-8 שעות לפחות), ואיכות שינה נמדדת על פי מידת הרעננות שאנו חשות כשעלינו להתעורר בבוקר ליום חדש. כמה אנרגיה שמינה לנו? האם אנו קופצות בחיוניות רבה וחשק ליום חדש? או שעלינו לגרור את עצמנו, ומתחילות להבין מה רוצה העולם מאתנו , בקושי אחרי 4 כוסות קפה? 

המתנה של ההומיאופתיה הקלאסית

כמעט בכל טיפול בקליניקה שלי, מזה שנים רבות, ולא משנה בעבור איזו בעיה או מחלה נדרש הטיפול ההומיאופתי – ב 99% מהמקרים ההטבה הראשונה שראינו בשבועיים הראשונים לטיפול היתה תמיד ההטבה בשינה!! זו מתנה וודאית שמעניקה ההומיאופתיה, בלי קשר לבעיה העיקרית. 

שיפור בשינה, גם עוד לא ראינו הטבה בסימפטומים הראשיים של המקרה, תמיד מעידה על צעידה לכיוון ריפוי מלא. וזה לא מפתיע כי הרי שינה טובה היא בסיס מאוד חזק וחד משמעי לתפקוד תקין של מערכת החיסון

חיזוק עמוק למערכת החיסון – גישתה של לימור אבירז

בקליניקה של לימור אבירז, בכל טיפול שהוא, ניתנות לפי בקשה, המלצות לחיזוק מערכת החיסון, בעיקר לתקופות בהן הגוף איננו מתמודד עם מחלה אקוטית סוערת. וכמו כן, לפני אירוע גדול הצפוי בחיי המטופלת וילדיה כמו: הולדת תינוק/ת נוספים למשפחה, זמני מחלמה, פרידת ההורים וכדומה. עוד טרם הופיעו סימפטומים כלשהם. כמו כן המלצות אישיות לחיזוק מערכת החיסון מפני מחלות חורף ומחלות קיץ. 

העצות כוללות: 

  1. ויטמינים וטינקטורות שונות הידועות כמחזקות את מערכת החיסון בעונות השונות של השנה, או לפי פתולוגיות כרוניות של המטופלת כמו: אלרגיות, סכרת סוג 2, נטייה לחרדה ודיכאון, החלשות רשתית העין וכו’. 
  2. המלצות אישיות לסילוק גורמים טפיליים מחיי היום יום, כיצד לשים גבולות, איך לסלק מנתיב חיינו אנשים טפילים, אנשים פרזיטים שיונקים אנרגיה, מבלי לפגוע באף אדם וכו’
  3. רקיחות הומיאופתיות במינונים שונים המיועדות לחיזוק מערכת חיסון שנחלשה או מתחילה להחלש, אחרי, במהלך או לפני אירוע מערער 

שירותי הקליניקה לנשים, תינוקות וילדים

הומיאופתיה קלאסית

ריפוי טבעי במחלות קיימות, מחלות חוזרות וכטיפול טבעי מונע מחלות בעתיד. טבעי לחלוטין

קונסטלציה משפחתית

שחרור מתקיעויות בחיים שהועברו אלינו מהדורות הקודמים במשפחה

יעוץ אישי

להבין את המחזוריות של האירועים הדרמטיים בחייך ולמנוע מהפיק הבא להופיע

עמודי טיפול לקריאה מרוכזת

נשים
תינוקות וילדים
צרכים מיוחדים
אבדן ושכול

לגלות עוד מהאתר זמן לריפוי - לימור אבירז המרכז לטיפול בבעיות נלוות לאוטיזם

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

Scroll to Top
×

Hello!

Click one of our contacts below to chat on WhatsApp

× פניה מהירה